UURINGU KIRJELDUS |
1a.Uuringu nimi eesti keeles |
Eesti kasvatuse eritingimusi vajavate õpilaste koolid: ülevaade. 2005/2006 |
1b. Uuringu nimi inglise keeles |
Estonian schools for sutdents with emotional and behavioral difficulties:An overview. 2005/2006 |
2. Finantseerimise allikad |
Lepinguline: Eesti Haridus- ja Teadusministeeriumi tellimusleping „Eesti käitumisprobleemidega õpilaste koolide uuring” SHTPK 05193 |
3. Uuringu läbiviijad: projekti juht (vastutav täitja) ja uurimisgrupi liikmed. |
Projekti juht ja vastutav täitja: Kristi Kõiv; uurimisgrupi liige: Ene Mägi |
4. Uurimisgrupi postiaadress, telefon, faks, e-post. |
Projektijuht: Kristi Kõiv, Haridusteaduskond, Salme 1a, Tartu Ülikool, Tartu 50103; tel: 7376476, fax: 7376190, e-mail: kristi.koiv@ut.ee |
5. Uuringu eesmärk, uurimisprobleem, uurimisobjekt |
uurimisprojekti eesmärgiks on kirjeldada kolme Eesti kasvatuse eritingimusi vajava erikooli (Kaagvere, Puiatu, Tapa) kui ka kahe lähiprofiilse õppeasutuse (Orissaare- ja Vastseliina internaatkool) neljast aspektist lähtudes:
1. kirjeldada viie kasvatuse eritingimusi vajava õpilaste kooli kui terviku funktsioneerimist lähtudes kool funktsioonidest ning struktuurielementidest: juhtimine, töökorraldus, õppe- ja kasvatustegevus ja suhted;
2. kirjeldada viie kasvatuse eritingimusi vajavate õpilaste koolis viibivate õpilaste probleeme: antisotsiaalset käitumist ja sotsiaalseid probleeme ning õpilaste enese hinnanguid ja arusaamu oma käesolevast positsioonist lähtuvalt;
3. kirjeldada viie kasvatuse eritingimusi vajavate õpilaste koolis viibivatele õpilastele rakendatud tugisüsteeme ja sekkumismeetodeid;
4. kirjeldada viie kasvatuse eritingimusi vajavate õpilaste kooli personali vajadusi täienduskoolituseks.
|
6. Kas uuring on seotud õigusloome ja/või arengukavade koostamisega. Seose olemasolul palun tuua välja konkreetsed õigusaktid/arengukavad, mille koostamisel uuringumaterjalid on kasutamist leidnud. |
Uuring on seotud riigi tasandiga seoses Eesti kasvatuse eritingimusi vajavate koolide võrgu korrastamisega. |
7. Põhilised uurimisteemad (infoblokid) |
Põhilised uurimiasteemad:
1. kooli kui terviku funktsioneerimine lähtudes kool ülesannetest;
2. kooli kui organisatsiooni funktsioneerimine lähtudes viiest struktuurielemendist: juhtimine, töökorraldus, õppe- ja kasvatustegevus ning suhted;
3. koolis viibivatele õpilastele rakendatud tugisüsteemid;
4. koolis viibivate õpilaste probleemid lähtuvalt antisotsiaalse käitumise ja ekternaliseeritud-internaliseeritud käitumise erinevatest liikidest;
5. koolis viibivatele õpilastele rakendatud sekkumismeetodeid hakkamasaamiseks õpilastel ilmnevate probleemidega.
|
8. Andmete kogumise aeg |
Uuringu toimumise aeg ja uurimisandmete kogumise aeg: aprillist 2005 kuni märtsini 2006, millele eelnes eeluurimuse läbiviimine veebruaris-märtsis 2005.a.
Ühe aspekti - koolide funktsioonide uurimisel, toetuti 1999.a. avaldatud projekti „Eesti käitumishälvikute erikoolid 1998/99” (projketi juht: Jaan Kõrgesaar) temaatikale, mis võimaldades vaadelda ajas kulgevaid tendentse uuritud koolide arengus. |
NB! Kui uurimistegevuse käigus uusi andmeid ei kogutud, polnud vaja vastata teemade 9-11 osas. |
9. Valikumeetod ja valimi moodustamise lühikirjeldus (valikuuuringu korral). |
Valim: representatiivne - kõik viis kasvatuse eritingimusi vajavate õpilaste kooli Eestis |
10. Andmete kogumise meetod(id) ja valimi realiseerimine |
Viie erineva kasvatuse eritingimusi vajavate õpilaste kooli uurimiseks kasutati ühtset metoodikat, mis võimaldab võrrelda viie uuritud kooli funktsioneerimist/töökorraldust ja neis viibivate õpilaste probleeme omavahel.
Uurimismetoodika on kahesugune – kvantitatiivne (kümme erinevat ankeeti) kui ka kvalitatiivne (kaks erinevat intervjuud). |
11. Kodeerimisjuhend |
Kodeerimisjuhend kättedaadav:
Kõiv, Kristi (2007). Kasvatuse eritingimusi vajavate õpilaste koolid Eestis: ülevaade. Tartu: VALI trükikoda.
|
12. Viited peamistele publikatsioonidele, milles on avaldatud uurimistulemused |
Kõiv, Kristi (2007a). Kasvatuse eritingimusi vajavate õpilaste koolid Eestis: ülevaade. Tartu: VALI trükikoda.
|
13. Uuringuga seonduvad võtmesõnad (vabas vormis) |
kasvatuse eritingimusi vajavate õpilaste koolid, emotsionaal- ja käitumisraskused |
14. Käesoleva kirjelduse koostaja nimi ja kontaktinfo: aadress, telefon, faks, e-post. |
Kristi Kõiv
Kristi Kõiv, Haridusteaduskond, Salme 1a, Tartu Ülikool, Tartu 50103; tel: 7376476, fax: 7376190, e-mail: kristi.koiv@ut.ee |
15. Kirjelduse koostaja seos uuringuga (nt uurimisgrupi juht, uurimisgrupi liige, tellija esindaja vms) |
Projekti juht |
ESTA/ESSDA VANA ID: 000000
(vaata siit skännitud PDF formaadis originaalankeeti)
ESTA/ESSDA UUS ID: 2009200500047 |
TAGASISIDE |