UURINGU KIRJELDUS
1a.Uuringu nimi eesti keeles
Eesti kasvatuse eritingimusi vajavate õpilaste koolid: ülevaade. 2005/2006
1b. Uuringu nimi inglise keeles
Estonian schools for sutdents with emotional and behavioral difficulties:An overview. 2005/2006
2. Finantseerimise allikad
Lepinguline: Eesti Haridus- ja Teadusministeeriumi tellimusleping „Eesti käitumisprobleemidega õpilaste koolide uuring” SHTPK 05193
3. Uuringu läbiviijad: projekti juht (vastutav täitja) ja uurimisgrupi liikmed.
Projekti juht ja vastutav täitja: Kristi Kõiv; uurimisgrupi liige: Ene Mägi
4. Uurimisgrupi postiaadress, telefon, faks, e-post.
Projektijuht: Kristi Kõiv, Haridusteaduskond, Salme 1a, Tartu Ülikool, Tartu 50103; tel: 7376476, fax: 7376190, e-mail: kristi.koiv@ut.ee
5. Uuringu eesmärk, uurimisprobleem, uurimisobjekt
uurimisprojekti eesmärgiks on kirjeldada kolme Eesti kasvatuse eritingimusi vajava erikooli (Kaagvere, Puiatu, Tapa) kui ka kahe lähiprofiilse õppeasutuse (Orissaare- ja Vastseliina internaatkool) neljast aspektist lähtudes: 1. kirjeldada viie kasvatuse eritingimusi vajava õpilaste kooli kui terviku funktsioneerimist lähtudes kool funktsioonidest ning struktuurielementidest: juhtimine, töökorraldus, õppe- ja kasvatustegevus ja suhted; 2. kirjeldada viie kasvatuse eritingimusi vajavate õpilaste koolis viibivate õpilaste probleeme: antisotsiaalset käitumist ja sotsiaalseid probleeme ning õpilaste enese hinnanguid ja arusaamu oma käesolevast positsioonist lähtuvalt; 3. kirjeldada viie kasvatuse eritingimusi vajavate õpilaste koolis viibivatele õpilastele rakendatud tugisüsteeme ja sekkumismeetodeid; 4. kirjeldada viie kasvatuse eritingimusi vajavate õpilaste kooli personali vajadusi täienduskoolituseks.
6. Kas uuring on seotud õigusloome ja/või arengukavade koostamisega. Seose olemasolul palun tuua välja konkreetsed õigusaktid/arengukavad, mille koostamisel uuringumaterjalid on kasutamist leidnud.
Uuring on seotud riigi tasandiga seoses Eesti kasvatuse eritingimusi vajavate koolide võrgu korrastamisega.
7. Põhilised uurimisteemad (infoblokid)
Põhilised uurimiasteemad: 1. kooli kui terviku funktsioneerimine lähtudes kool ülesannetest; 2. kooli kui organisatsiooni funktsioneerimine lähtudes viiest struktuurielemendist: juhtimine, töökorraldus, õppe- ja kasvatustegevus ning suhted; 3. koolis viibivatele õpilastele rakendatud tugisüsteemid; 4. koolis viibivate õpilaste probleemid lähtuvalt antisotsiaalse käitumise ja ekternaliseeritud-internaliseeritud käitumise erinevatest liikidest; 5. koolis viibivatele õpilastele rakendatud sekkumismeetodeid hakkamasaamiseks õpilastel ilmnevate probleemidega.
8. Andmete kogumise aeg
Uuringu toimumise aeg ja uurimisandmete kogumise aeg: aprillist 2005 kuni märtsini 2006, millele eelnes eeluurimuse läbiviimine veebruaris-märtsis 2005.a. Ühe aspekti - koolide funktsioonide uurimisel, toetuti 1999.a. avaldatud projekti „Eesti käitumishälvikute erikoolid 1998/99” (projketi juht: Jaan Kõrgesaar) temaatikale, mis võimaldades vaadelda ajas kulgevaid tendentse uuritud koolide arengus.
NB! Kui uurimistegevuse käigus uusi andmeid ei kogutud, polnud vaja vastata teemade 9-11 osas.
9. Valikumeetod ja valimi moodustamise lühikirjeldus (valikuuuringu korral).
Valim: representatiivne - kõik viis kasvatuse eritingimusi vajavate õpilaste kooli Eestis
10. Andmete kogumise meetod(id) ja valimi realiseerimine
Viie erineva kasvatuse eritingimusi vajavate õpilaste kooli uurimiseks kasutati ühtset metoodikat, mis võimaldab võrrelda viie uuritud kooli funktsioneerimist/töökorraldust ja neis viibivate õpilaste probleeme omavahel. Uurimismetoodika on kahesugune – kvantitatiivne (kümme erinevat ankeeti) kui ka kvalitatiivne (kaks erinevat intervjuud).
11. Kodeerimisjuhend
Kodeerimisjuhend kättedaadav: Kõiv, Kristi (2007). Kasvatuse eritingimusi vajavate õpilaste koolid Eestis: ülevaade. Tartu: VALI trükikoda.
12. Viited peamistele publikatsioonidele, milles on avaldatud uurimistulemused
Kõiv, Kristi (2007a). Kasvatuse eritingimusi vajavate õpilaste koolid Eestis: ülevaade. Tartu: VALI trükikoda.
13. Uuringuga seonduvad võtmesõnad (vabas vormis)
kasvatuse eritingimusi vajavate õpilaste koolid, emotsionaal- ja käitumisraskused
14. Käesoleva kirjelduse koostaja nimi ja kontaktinfo: aadress, telefon, faks, e-post.
Kristi Kõiv Kristi Kõiv, Haridusteaduskond, Salme 1a, Tartu Ülikool, Tartu 50103; tel: 7376476, fax: 7376190, e-mail: kristi.koiv@ut.ee
15. Kirjelduse koostaja seos uuringuga (nt uurimisgrupi juht, uurimisgrupi liige, tellija esindaja vms)
Projekti juht
ESTA/ESSDA VANA ID: 000000 (vaata siit skännitud PDF formaadis originaalankeeti)
ESTA/ESSDA UUS ID: 2009200500047
 
TAGASISIDE

Juhul kui Teil on kommenteerida või anda lisainfot selle uuringu kohta, siis palun kirjutage siia: