UURINGU KIRJELDUS |
1a.Uuringu nimi eesti keeles |
Veebipõhise konstruktivistliku õpihaldussüsteemi pedagoogilised lähtealused ja rakendusmudelid Eesti kõrghariduse kontekstis |
1b. Uuringu nimi inglise keeles |
Pedagogical foundations and implementation models for constructivist web-based environments in Estonian higher education context |
2. Finantseerimise allikad |
SF |
3. Uuringu läbiviijad: projekti juht (vastutav täitja) ja uurimisgrupi liikmed. |
Projekti juht (vastutav täitja): Peeter Normak
Uurimisgrupi liikmed: Kaido Kikkas, Mart Laanpere, Sirje Virkus, Katrin Niglas
Seotud asutus: Tallinna Ülikool, Matemaatika ja Loodusteaduste instituut |
4. Uurimisgrupi postiaadress, telefon, faks, e-post. |
e-post: pnormak@tlu.ee |
5. Uuringu eesmärk, uurimisprobleem, uurimisobjekt |
Teema raames läbiviidud uuringud võib jagada kolme probleemideringi: 1. Viidi läbi järgmised kaardistusuuringud: a) Eesti ülikoolide õppejõudude e-õppe alased valmisolekud ja toevajadus; b) koostöös välispartneritega e-õppe alaste valmisolekute ja koolitusvajaduste võrdlev kaardistusuuring; c) ülikooliõppejõudude õppimiskäsitlused ja infopädevused. Töötati välja raamistik infopädevuse õpetamiseks kaugkoolitust pakkuvates ülikoolides. Loodi praktikakogukondade teooriast ja elektrooniliste tugisüsteemide teooriast lähtuv e-kursuste õpidisaini tugisüsteemi mudel ning viidi lõpule Eesti E-ülikooli vajaduste analüüs. Õppejõudude e-õppe alaste hoiakute, kogemuste ja pädevuste longituuduuringuks töötati välja e-õppe baromeetri nime kandev veebipõhine küsimustik. Mahukale empiirilisele andmestikule tuginedes töötati välja kvalitatiivsete ja kvantitatiivsete meetodite kombineeritud kasutamise mudelid kasvatusteaduslikus ning infoteaduste alases uurimustöös. Viidi läbi e-õppe rakendatavuse uuring nelja Kesk-Aasia vabariigi ülikoolides ja koolides. 2. Koostati e-õppe kvaliteedisüsteemi alused, mis sisaldavad e-kursuste ja õpiobjektide kvaliteedimõõdikuid, monitooringu metoodikat ja e-õppe alaste haridustehnoloogiliste pädevuste nõudeid. Töötati välja metoodika e-kursuste formatiivse evalvatsiooni läbiviimiseks; metoodikat rakendati rahvusvahelise ülikoolide konsortsiumi Aduline loodud kursuste evalveerimiseks. 3. Töötati välja konstruktivistliku e-õppekeskkonna kontseptsioon (õpikeskkonna kontseptuaalne disain ja õpikeskkonna kasutajaliidese disaini nõuded), mis sai aluseks õpihaldussüsteemi IVA arendamisel. Viidi läbi IVA pilootkatsetused nii Eestis kui üle-euroopalise kõrgkoolipedagoogika-alase doktorikooli EUDORA suveülikoolides. |
6. Kas uuring on seotud õigusloome ja/või arengukavade koostamisega. Seose olemasolul palun tuua välja konkreetsed õigusaktid/arengukavad, mille koostamisel uuringumaterjalid on kasutamist leidnud. |
7. Põhilised uurimisteemad (infoblokid) |
8. Andmete kogumise aeg |
Uuringu toimumise aeg:01.01.2003 - 31.12.2005
Uurimisandmete kogumise aeg: |
NB! Kui uurimistegevuse käigus uusi andmeid ei kogutud, polnud vaja vastata teemade 9-11 osas. |
9. Valikumeetod ja valimi moodustamise lühikirjeldus (valikuuuringu korral). |
10. Andmete kogumise meetod(id) ja valimi realiseerimine |
11. Kodeerimisjuhend |
12. Viited peamistele publikatsioonidele, milles on avaldatud uurimistulemused |
13. Uuringuga seonduvad võtmesõnad (vabas vormis) |
E-õpe, kõrgharidus, |
14. Käesoleva kirjelduse koostaja nimi ja kontaktinfo: aadress, telefon, faks, e-post. |
15. Kirjelduse koostaja seos uuringuga (nt uurimisgrupi juht, uurimisgrupi liige, tellija esindaja vms) |
ESTA/ESSDA VANA ID: 000000
(vaata siit skännitud PDF formaadis originaalankeeti)
ESTA/ESSDA UUS ID: 2009200500083 |
TAGASISIDE |