UURINGU KIRJELDUS
1a.Uuringu nimi eesti keeles
Koolijuhtide tulemuslikkusele suunatud hoiakute ja riigieksami tulemuste vahelised seosed Eesti koolides
1b. Uuringu nimi inglise keeles
Relations between attitudes of school administrations towards school performance criteria and the national examination results in Estonian schools
2. Finantseerimise allikad

3. Uuringu läbiviijad: projekti juht (vastutav täitja) ja uurimisgrupi liikmed.
Aidla, A.; Vadi, M.
4. Uurimisgrupi postiaadress, telefon, faks, e-post.
aidla@ut.ee, maaja.vadi@ut.ee
5. Uuringu eesmärk, uurimisprobleem, uurimisobjekt
The aim of this article is to explore how attitudes of school administration towards school performance criteria are related to pupils’ national examination results. The national examination results for each school from a period of six years (2000–2005) were compared with school administration attitudes. The empirical study was conducted in 2005–2006 among school administrations in Estonian secondary schools (n = 57, one respondent from each school). The questionnaire consisted of 24 different aspects of the criteria for potential school performance. A factor analysis enabled us to divide these criteria into four groups: 1) pupils’ academic performance, 2) school management, pupils’ non-academic skills, 3) school environment, and 4) pupils’ educational progress, competence of teachers. The results showed that school administration attitudes have an effect on pupils’ national examination results; although, this depends on the school’s size and location. School leaders can influence pupil achievement and so it is proposed that cooperating with other stakeholders would assist this crucial development.
6. Kas uuring on seotud õigusloome ja/või arengukavade koostamisega. Seose olemasolul palun tuua välja konkreetsed õigusaktid/arengukavad, mille koostamisel uuringumaterjalid on kasutamist leidnud.

7. Põhilised uurimisteemad (infoblokid)
School leadership, attitudes, school environment, performance criteria of schools, national examinations, school size and location
8. Andmete kogumise aeg

NB! Kui uurimistegevuse käigus uusi andmeid ei kogutud, polnud vaja vastata teemade 9-11 osas.
9. Valikumeetod ja valimi moodustamise lühikirjeldus (valikuuuringu korral).

10. Andmete kogumise meetod(id) ja valimi realiseerimine

11. Kodeerimisjuhend

12. Viited peamistele publikatsioonidele, milles on avaldatud uurimistulemused
Trames : Journal of the Humanities and Social Sciences, 12(1), 2008, lk 73-94. ISSN 1406-0922
13. Uuringuga seonduvad võtmesõnad (vabas vormis)

14. Käesoleva kirjelduse koostaja nimi ja kontaktinfo: aadress, telefon, faks, e-post.

15. Kirjelduse koostaja seos uuringuga (nt uurimisgrupi juht, uurimisgrupi liige, tellija esindaja vms)

ESTA/ESSDA VANA ID: 000000 (vaata siit skännitud PDF formaadis originaalankeeti)
ESTA/ESSDA UUS ID: ESTANEWOOOO
 
TAGASISIDE

Juhul kui Teil on kommenteerida või anda lisainfot selle uuringu kohta, siis palun kirjutage siia: